4C : 7.45 - 8.45 (khamis) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 ) | تاجوق |
ayat 71-88/m.s : 217 -218 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
60% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4D:8.45 - 9.15 4E : 9.45 - 10.15 4A: 10.45 - 11.15 (khamis) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | تاجوق |
Tanda koma (,) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membina ayat secara lisan 2) Membaca ayat yang telah dibina 3) Menyusun perkataan menjadi ayat dengan menggunakan tanda koma yang betul | اوبجيكتيف |
1) Membina ayat dengan bimbingan guru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi membaca ayat-ayat yang telah dibina | |
3) Murid-murid diminta membaca ayat yang dibina secara kumpulan dan individu | |
4) Murid-murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
Buku teks, kad ayat dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
4D - 45% daripada murid dapat membaca ayat yang dipelajari dengan betul melalui bimbingan guru 4E - 40% daripada murid dapat membaca ayat yang dipelajari dengan betul melalui bimbingan guru 4A - 68% daripada murid dapat membina dan membaca ayat dengan betul melalui bimbingan guru | ايمڤق |
1C : 11.45 - 12.45 (khamis) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran (Iqra' 2 m/s: 14 - 30) | بيدع |
1.1) Bacaan 1.1.2 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu di atas | Standard Kandungan |
1.1.2.1 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu diatas 1.1.2.2 ) Membaca kalimah mengandungi huruf mad | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Mengenal dan menyebut huruf bersambung dan tanda mad 2) Membunyikan huruf-huruf bersambung baris di atas dan bacaan mad | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | KAEDAH |
2. Latih tubi menyebut huruf-huruf bersambung dan bacaan mad | |
3. Gerak kerja bertulis | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
1) Mewarna kalimah yang mengandungi huruf mad 2) Menulis huruf-huruf bersambung | PENTAKSIRAN |
بي.بي.عيم | |
60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment