Tuesday, February 22, 2011

KHAMIS - 17 FEB 2011

4C : 7.45 - 8.45 (khamis)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 )

تاجوق

ayat 71-88/m.s : 217 -218

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق


4D:8.45 - 9.15 4E : 9.45 - 10.15 4A: 10.45 - 11.15 (khamis)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

تاجوق

Tanda koma (,)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membina ayat secara lisan

2) Membaca ayat yang telah dibina

3) Menyusun perkataan menjadi ayat dengan menggunakan tanda koma yang betul

اوبجيكتيف

1) Membina ayat dengan bimbingan guru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi membaca ayat-ayat yang telah dibina

3) Murid-murid diminta membaca ayat yang dibina secara kumpulan dan individu

4) Murid-murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

Buku teks, kad ayat dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

4D - 45% daripada murid dapat membaca ayat yang dipelajari dengan betul melalui bimbingan guru

4E - 40% daripada murid dapat membaca ayat yang dipelajari dengan betul melalui bimbingan guru

4A - 68% daripada murid dapat membina dan membaca ayat dengan betul melalui bimbingan guru

ايمڤق

1C : 11.45 - 12.45 (khamis)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Al-Quran (Iqra' 2 m/s: 14 - 30)

بيدع

1.1) Bacaan

1.1.2 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu di atas

Standard Kandungan

1.1.2.1 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu diatas

1.1.2.2 ) Membaca kalimah mengandungi huruf mad

Standard Pembelajaran

Murid dapat :

1) Mengenal dan menyebut huruf bersambung dan tanda mad

2) Membunyikan huruf-huruf bersambung baris di atas dan bacaan mad

اوبجيكتيف

1. Talaqi dan musyafahah

KAEDAH

2. Latih tubi menyebut huruf-huruf bersambung dan bacaan mad

3. Gerak kerja bertulis

4. Tasmik bacaan kepada guru

1) Mewarna kalimah yang mengandungi huruf mad

2) Menulis huruf-huruf bersambung

PENTAKSIRAN

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul

ايمڤق

No comments:

Post a Comment