Sunday, February 6, 2011

ISNIN - 7 FEB 2011

1D : 7.45 - 8.45 (isnin)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Al-Quran (Iqra' 1 m/s: 20 - 24)

بيدع

1.1) Bacaan

1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas

Standard Kandungan

1.1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu diatas (Qa hingga Na)

1.1.1.2 ) Membanding beza bunyi huruf hijaiyyah yang hampir sama bunyi

Standard Pembelajaran

Murid dapat :

1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas (Qa hingga Na) dengan makhraj yang betul

2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal

3) Membaca dengan betul dan fasih

اوبجيكتيف

1. Talaqi dan musyafahah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu

3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya

4. Tasmik bacaan kepada guru

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul

ايمڤق


4C : 9.15-9.45 (isnin)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Adab dan Akhlak Islamiah

بيدع

ADAB BERJALAN

تاجوق

Adab berjalan, faedah dan akibat

كماهيرن

Murid dapat:

1) -Menyatakan adab-adab ketika berjalan

2) -Membezakan cara berjalan yang beradab dengan tidak beradab

3) -Menyatakan faedah mengamalkan adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab-adab berjalan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru memberi penerangan tentang adab-adab berjalan

3) Tunjuk cara berjalan yang beradab dengan yang tidak beradab

4) Menulis adab-adab berjalan

5) Latih tubi lafaz salam dan doa
6) Perbincangan tentang faedah mengamalkan adab-adab berjalan dan akibat tidak mengamalkannya

BERMARUAH : menghiasi diri dengan budi pekerti yang mulia melalui tingkahlaku, pakaian dan pergaulan

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

55% daripada murid dapat menyenaraikan adab-adab berjalan

ايمڤق


1C : 7.45 - 8.45 (isnin)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Al-Quran (Iqra' 1 m/s: 20 - 24)

بيدع

1.1) Bacaan

1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas

Standard Kandungan

1.1.1.1 ) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu diatas (Qa hingga Na)

1.1.1.2 ) Membanding beza bunyi huruf hijaiyyah yang hampir sama bunyi

Standard Pembelajaran

Murid dapat :

1) Menyebut dan membaca huruf hijaiyyah tunggal berbaris satu di atas (Qa hingga Na) dengan makhraj yang betul

2) Membezakan bunyi makhraj huruf tunggal

3) Membaca dengan betul dan fasih

اوبجيكتيف

1. Talaqi dan musyafahah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Latih tubi menyebut huruf demi huruf secara kelas, kumpulan dan individu

3. Murid-murid lemah dibimbing oleh rakan sebaya

4. Tasmik bacaan kepada guru

نيلاي مورني

بي.بي.عيم

80% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul

ايمڤق


4E : 11.45 - 12.45 (isnin)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Yunus ayat ( 71-109 )

تاجوق

ayat 89-109/m.s : 219 -221

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

52% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق

No comments:

Post a Comment