1C : 7.45 - 8.45 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran (Iqra' 2 m/s: 14 - 30) | بيدع |
1.1) Bacaan 1.1.2 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu di atas | Standard Kandungan |
1.1.2.1 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu diatas 1.1.2.2 ) Membaca kalimah mengandungi huruf mad | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Mengenal dan menyebut huruf bersambung dan tanda mad 2) Membunyikan huruf-huruf bersambung baris di atas dan bacaan mad | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | KAEDAH |
2. Latih tubi menyebut huruf-huruf bersambung dan bacaan mad | |
3. Gerak kerja bertulis | |
4. Tasmik bacaan kepada guru | |
1) Mewarna kalimah yang mengandungi huruf mad 2) Menulis huruf-huruf bersambung | PENTAKSIRAN |
بي.بي.عيم | |
% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul | ايمڤق |
4C : 9.45 - 10.15 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan Jawi | بيدع |
tanda koma | تاجوق |
mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat 2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul 3) Menyusun perkataan menjadi ayat | اوبجيكتيف |
1. Bandingbeza tanda baca rumi dan jawi | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Penerangan guru mengenai cara penggunaan tanda baca koma | |
3. Latih tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma | |
4. Menyusun kad-kad perkataan menjadi ayat menggunakan tanda baca yang betul | |
5. Murid membaca semula ayat-ayat yang telah disusun | |
6. Murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan | |
Kerjasama | نيلاي مورني |
buku teks, kad perkataan dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda koma dengan betul | ايمڤق |
4A:11.15 - 12.15 (rabu) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Khatam Al-Quran | بيدغ |
Membaca surah Hud ayat ( 72-88 ) | تاجوق |
ayat 71-88/m.s : 230 -231 | كماهيرن |
Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2. Murid baca ikut guru | |
3. Memberi penerangan hukum tajwid | |
4. Membuat latihan bertulis | |
BERDISIPLIN | نيلاي مورني |
Al-Quran dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment