Sunday, February 13, 2011

RABU - 16 FEB 2011

1C : 7.45 - 8.45 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Al-Quran (Iqra' 2 m/s: 14 - 30)

بيدع

1.1) Bacaan

1.1.2 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu di atas

Standard Kandungan

1.1.2.1 ) Membaca huruf hijaiyyah bersambung baris satu diatas

1.1.2.2 ) Membaca kalimah mengandungi huruf mad

Standard Pembelajaran

Murid dapat :

1) Mengenal dan menyebut huruf bersambung dan tanda mad

2) Membunyikan huruf-huruf bersambung baris di atas dan bacaan mad

اوبجيكتيف

1. Talaqi dan musyafahah

KAEDAH

2. Latih tubi menyebut huruf-huruf bersambung dan bacaan mad

3. Gerak kerja bertulis

4. Tasmik bacaan kepada guru

1) Mewarna kalimah yang mengandungi huruf mad

2) Menulis huruf-huruf bersambung

PENTAKSIRAN

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul

ايمڤق


4C : 9.45 - 10.15 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan Jawi

بيدع

tanda koma

تاجوق

mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat pendek

كماهيرن

Murid dapat :

1) Mengenal tanda baca koma dalam ayat

2) Mengeja dan membaca ayat yang mengandungi tanda baca koma dengan intonasi yang betul

3) Menyusun perkataan menjadi ayat

اوبجيكتيف

1. Bandingbeza tanda baca rumi dan jawi

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Penerangan guru mengenai cara penggunaan tanda baca koma

3. Latih tubi mengeja dan membaca ayat-ayat yang mengandungi tanda baca koma

4. Menyusun kad-kad perkataan menjadi ayat menggunakan tanda baca yang betul

5. Murid membaca semula ayat-ayat yang telah disusun
6. Murid menulis ayat yang mengandungi tanda koma dalam buku latihan

Kerjasama

نيلاي مورني

buku teks, kad perkataan dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat mengenali dan menggunakan tanda koma dengan betul

ايمڤق


4A:11.15 - 12.15 (rabu)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Khatam Al-Quran

بيدغ

Membaca surah Hud ayat ( 72-88 )

تاجوق

ayat 71-88/m.s : 230 -231

كماهيرن

Murid dapat: Membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1. Guru memperdengarkan bacaan yang betul

اكتيۏيتي / ستراتكي

2. Murid baca ikut guru

3. Memberi penerangan hukum tajwid

4. Membuat latihan bertulis

BERDISIPLIN

نيلاي مورني

Al-Quran dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق

No comments:

Post a Comment