Wednesday, August 25, 2010

MINGGU KE-31 KHAMIS - 26/8/2010

4B:7.45 - 8.15/4A:11.30 - 11.55 (26/8/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

AKIDAH

بيدع

al-Hadi

تاجوق

Pengertian dan ciri-ciri orang yang menghayati sifat al-Hadi

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: 1)-Memahami "al-Hadi" adalah salah satu daripada nama Allah 2)-Menyatakan pengertian "al-Hadi"

Aras 2: Menyebut dan memahami ciri-ciri orang yang menghayati sifat "al-Hadi"

Aras 3: Menjelaskan sebab-sebab manusia memerlukan "al-Hadi"

اوبجيكتيف

1) Bernasyid asma ul-Husna

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bersoal jawab mengenai nama-nama Allah berdasarkan nasyid

3) Membaca teks pengertian "al-Hadi"

4) Berdasarkan penerangan sumbang saran tentang ciri-ciri orang yang menghayati sifat "al-Hadi"

5) Perbincangan sebab-sebab manusia memerlukan al-Hadi

6) Kerja rumah

Menyayangi diri sendiri

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-4B Guru Praktikum

-4A Guru Praktikum

ايمڤق


4B:8.15 - 8.45/4A:11.55 - 12.20 (26/8/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Ibadah

بيدع

Rukun Solat

تاجوق

Kesan rukun solat

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Menyatakan rukun solat secara tertib

Aras 2: Melakukan amalan solat dengan betul

Aras 3: Menjelaskan implikasi amalan rukun solat terhadap seseorang

اوبجيكتيف

1) Memaparkan carta bergambar perlakuan solat

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran rukun solat

3) Melakukan amali solat

4) Perbincangan kesan solat yang diterima sebagai ibadat

5) Mengisi borang soal selidik kekerapan melakukan solat di rumah

6) Gerak kerja bertulis

Berdisiplin

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-4B Guru Praktikum

-4A Guru Praktikum

ايمڤق



4C:10.40 - 11.05 (26/8/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

JAWI - Pemulihan jawi

بيدع

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah

تاجوق

Kata ganda berentak

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal, menyebut dan membaca perkataan kata ganda berentak

2) Membezakan perkataan kata ganda berentak melalui gambar

3) Menukar ayat dari jawi ke rumi

اوبجيكتيف

1) Seorang murid mempamerkan gambar yang disediakan

aiاكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid lain mempamerkan perkataan di sebelah gambar tersebut

3) Guru menerangkan perkataan kata ganda berentak dan murid menyebut secara latih tubi

4) Murid membaca ayat yang mengandungi perkataan kata ganda berentak

5) Menukar ayat dari jawi ke rumi

6) Penilaian (KUIZ)

Mematuhi peraturan

نيلاي مورني

Buku teks dan kad perkataan

بي.بي.عيم

- 65% daripada murid dapat membaca dan mengenali perkataan kata ganda berentak dengan betul

ايمڤق


No comments:

Post a Comment