4B:7.45 - 8.15/4A:11.30 - 11.55 (26/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدع |
al-Hadi | تاجوق |
Pengertian dan ciri-ciri orang yang menghayati sifat al-Hadi | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: 1)-Memahami "al-Hadi" adalah salah satu daripada nama Allah 2)-Menyatakan pengertian "al-Hadi" Aras 2: Menyebut dan memahami ciri-ciri orang yang menghayati sifat "al-Hadi" Aras 3: Menjelaskan sebab-sebab manusia memerlukan "al-Hadi" | اوبجيكتيف |
1) Bernasyid asma ul-Husna | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab mengenai nama-nama Allah berdasarkan nasyid | |
3) Membaca teks pengertian "al-Hadi" | |
4) Berdasarkan penerangan sumbang saran tentang ciri-ciri orang yang menghayati sifat "al-Hadi" | |
5) Perbincangan sebab-sebab manusia memerlukan al-Hadi | |
6) Kerja rumah | |
Menyayangi diri sendiri | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4B Guru Praktikum -4A Guru Praktikum | ايمڤق |
4B:8.15 - 8.45/4A:11.55 - 12.20 (26/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ibadah | بيدع |
Rukun Solat | تاجوق |
Kesan rukun solat | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyatakan rukun solat secara tertib Aras 2: Melakukan amalan solat dengan betul Aras 3: Menjelaskan implikasi amalan rukun solat terhadap seseorang | اوبجيكتيف |
1) Memaparkan carta bergambar perlakuan solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran rukun solat | |
3) Melakukan amali solat | |
4) Perbincangan kesan solat yang diterima sebagai ibadat | |
5) Mengisi borang soal selidik kekerapan melakukan solat di rumah | |
6) Gerak kerja bertulis | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4B Guru Praktikum -4A Guru Praktikum | ايمڤق |
4C:10.40 - 11.05 (26/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Kata ganda berentak | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal, menyebut dan membaca perkataan kata ganda berentak 2) Membezakan perkataan kata ganda berentak melalui gambar 3) Menukar ayat dari jawi ke rumi | اوبجيكتيف |
1) Seorang murid mempamerkan gambar yang disediakan | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid lain mempamerkan perkataan di sebelah gambar tersebut | |
3) Guru menerangkan perkataan kata ganda berentak dan murid menyebut secara latih tubi | |
4) Murid membaca ayat yang mengandungi perkataan kata ganda berentak | |
5) Menukar ayat dari jawi ke rumi | |
6) Penilaian (KUIZ) | |
Mematuhi peraturan | نيلاي مورني |
Buku teks dan kad perkataan | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca dan mengenali perkataan kata ganda berentak dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment