4D:7.45 - 8.15 (2/8/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab berjiran | تاجوق |
pengertian,adab dan faedah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyatakan pengertian jiran dan adab-adab berjiran Aras 2:Membezakan amalan beradab dan tidak beradab dengan jiran Aras 3:Menyenaraikan faedah berbaik dengan jiran | اوبجيكتيف |
1) Menulis adab-adab berjiran | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Mengenal pasti perbuatan beradab dan tidak beradab sesama jiran | |
3) Perbincangan mengenai faedah berbaik dengan jiran | |
4) Merumus hasil perbincangan | |
menghargai jiran | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
60% daripada murid dapat memberi pengertian berjiran dan adab-adab berjiran | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (2/8/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca dan menghafaz surah dengan betul dan fasih | تاجوق |
Surah al-A'diyat ayat 9-11 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut dengan betul kalimah dan Menghafaz keratan ayat Aras 2:Membaca dengan bertajwid dan menghafaz dengan betul Aras 3:Membaca dan menghafaz ayat dengan fasih dan bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Membaca ayat hafazan surah al-'Adiyat ayat 1-8 secara kelas dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menghafaz surah al-'Adiyat ayat 9-11 dengan betul dan fasih | |
3) Latih tubi menghafaz surah al-'Adiyat secara kelas, kumpulan dan individu | |
4) Tasmik surah al-'Adiyat kepada guru atau naqib secara tadwir | |
5) Mendengar dan menyemak semula bacaan yang telah di hafaz oleh murid | |
6) Gerak kerja bertulis | |
Sentiasa berusaha menghafaz ayat al-Quran | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - Guru praktikum (Ustaz Yusoff) 4B - Guru praktikum (Ustaz 'Ali) | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (2/8/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدع |
Rukun Islam | تاجوق |
Pengertian dan rukun | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:-Menyatakan pengertian rukun islam dan bilangannya -menyebut rukun islam Aras 2:Menyebut rukun islam satu persatu mengikut urutan Aras 3:Menyusun dan menulis rukun islam mengikut susunan | اوبجيكتيف |
1) Bernasyid rukun Islam | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Soal jawab seni kata nasyid | |
3) Latih tubi menyebut rukun islam | |
4) Memilih dan mewarnakan rukun islam | |
5) Gerak kerja bertulis | |
Seronok menunaikan solat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
| ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (2/8/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab mandi dan bersugi | تاجوق |
Adab mandi | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Menyebut adab-adab mandi satu persatu Aras 2:Menyatakan kelebihan beramal dengan adab mandi Aras 3:Menyenaraikan keburukan tidak menjaga adab mandi | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab berkaitan pengalaman murid tentang mandi | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Berbincang adab-adab mandi | |
3) Tunjuk cara mengamalkan adab mandi dengan betul | |
4) Sumbang saran -kebaikan orang yang mengamalkan adab-adab mandi -keburukan orang yang tidak menjaga adab mandi | |
5) Latihan bertulis | |
Menjaga kebersihan tubuh badan | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
| ايمڤق |
No comments:
Post a Comment