4B:7.45 - 8.15/ 4A:11.45 - 12.15 (5/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Akidah | بيدع |
as-Salam | تاجوق |
cara-cara memupuk sifat as-Salam dalam diri | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:-Menyatakan as-Salam adalah satu nama daripada nama-nama Allah -Menyebut pengertian as-Salam Aras 2:Menyenaraikan cara-cara memupuk sifat as-Salam dalam diri Aras 3:Membuat rumusan kepentingan menghayati sifat as-Salam dalam hidup | اوبجيكتيف |
1) Bernasyid asma ulhusna | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Mempamerkan kad-kad bergambar tentang cara-cara memupuk sifat "as-Salam" | |
3) Perbincangan tentang cara-cara memupuk sifat "as-Salam" berpandukan gambar | |
4) Penerangan guru sebab-sebab manusia memerlukan perlindungan Allah | |
Ketaatan kepada perintah Allah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - Guru praktikum 4A - Guru praktikum | ايمڤق |
4B:8.15 - 8.45/ 4A:12.15 - 12.45 (5/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ibadah | بيدع |
Rukun Solat | تاجوق |
Rukun Fi'li | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyebut pengertian rukun Fi'li Aras 2: Menyenaraikan 7 perlakuan rukun Fi'li Aras 3: Menerangkan rukun Fi'li dalam solat serta contoh | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran pengertian rukun Fi'li | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Mempamerkan carta bergambar rukun Fi'li dalam solat | |
3) Tunjuk cara perlakuan rukun Fi'li | |
4) Perbincangan tentang rukun Fi'li | |
5) Menyenaraikan semula rukun Fi'li | |
6) Amali perlakuan rukun Fi'li | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - Guru praktikum 4A - Guru praktikum | ايمڤق |
4C:10.45 - 11.15 (5/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Perkataan diftong ai,au dan oi | تاجوق |
Membezakan | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1:Mengenal perkataan yang mengandungi diftong ai,au dan oi Aras 2:Menyebut perkataan yang mengandungi diftong ai,au dan oi dengan betul Aras 3:Menulis perkataan yang mengandungi diftong ai,au dan oi dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Mempamerkan kad perkataan yang mengandungi diftong ai,au dan oi | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bersoal jawab kategori diftong samada diftong ai,au dan oi | |
3) Latih tubi menyebut perkataan yang dipamerkan | |
4) Menjalankan aktiviti kuiz | |
5) Penilaian lisan dan tulisan | |
6) Guru mengedarkan lembaran kerja | |
نيلاي مورني | |
Buku teks dan kad perkataan | بي.بي.عيم |
-80% daripada murid dapat membezakan 3 jenis perkataan diftong yang telah dipelajari | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment