4B:7.45 - 8.15/4A:11.30 - 11.55 (12/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
SIRAH | بيدع |
Hijrah ke Habsyah | تاجوق |
Maksud hijrah,Hijrah kali pertama dan kedua, sebab hijrah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: 1)-Memahami maksud hijrah 2)-Mengetahui masa, suasana, sebab dan peristiwa berlakunya hijrah ke habsyah 3)-Menyatakan layanan Raja Habsyah terhadap orang islam 4)-Meneladani akhlak terpuji dalam peristiwa hijrah Aras 2: 1)-Memahami faedah-faedah hijrah 2)-Menyenaraikan sebab berlaku hijrah ke Habsyah Aras 3:Memahami kepentingan Hijrah di dalam pelbagai bidang kehidupan | اوبجيكتيف |
1) Mengumpul maklumat i)Maksud Hijrah ii)Tarikh Hijrah ke Habsyah iii)Suasana,sebab dan peristiwa berlaku hijrah iv)Layanan Raja Habsyah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Berbincang mengenai sebab-sebab berlakunya hijrah | |
Sentiasa memperbaiki diri | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4B Guru Praktikum -4A Guru Praktikum | ايمڤق |
4B:8.15 - 8.45/4A:11.55 - 12.20 (12/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ibadah | بيدع |
Rukun Solat | تاجوق |
Kesan rukun solat | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyebut pengertian rukun solat Aras 2: Menyenaraikan rukun solat secara tertib Aras 3: Menjelaskan implikasi amalan rukun solat terhadap seseorang | اوبجيكتيف |
1) Mengedarkan kad-kad rukun solat dan kesan rukun solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid membaca kad-kad tersebut dengan betul | |
3) Memadankan pernyataan yang ada pada kad, dengan kesan rukun solat terhadap seseorang | |
4) Berbincang berdasarkan jawapan yang dibuat | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4B Guru Praktikum -4A Guru Praktikum | ايمڤق |
4C:10.40 - 11.05 (12/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Kata ganda penuh | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca ayat yang mengandungi perkataan kata ganda 2) Membina ayat yang mengandungi perkataan kata ganda | اوبجيكتيف |
1) Latin tubi membaca ayat yang mengandungi perkataan kata ganda | aiاكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Menyusun perkataan yang mengandungi kata ganda supaya menjadi ayat yang sempurna | |
3) Menukar ayat rumi ke jawi yang mengandungi kata ganda | |
4) Aktiviti meletakkan kata ganda penuh pada ayat yang sesuai | |
5) Kerja rumah | |
نيلاي مورني | |
Buku teks dan kad perkataan | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat membaca perkataan kata ganda penuh dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment