4B:7.45 - 8.15/4A:11.30 - 11.55 (19/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدع |
as-Salam | تاجوق |
Faeadah as-Salam | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Menyatakan ciri-ciri "as-Salam" Aras 2: Menceritakan "as-Salam" boleh memberi faedah kepada makhluk Aras 3: Menjelaskan kesan meyakini "as-Salam" ialah faktor utama untuk mendapat kesejahteraan | اوبجيكتيف |
1) Bersoal jawab ciri "as-Salam" | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Mempamerkan gambar peperangan yang berlaku | |
3) Perbincangan faedah "as-Salam" dalam kehidupan makhluk | |
4) Penerangan kesan meyakini "as-Salam" untuk mencapai kesejahteraan hidup | |
5) Latihan bertulis | |
Bersyukur | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4B Guru Praktikum -4A Guru Praktikum | ايمڤق |
4B:8.15 - 8.45/4A:11.55 - 12.20 (19/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
SIRAH | بيدع |
Hijrah ke Habsyah | تاجوق |
Faedah Hijrah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: i) Memahami maksud hijrah ii) Mengetahui masa, suasana, sebab dan peristiwa berlakunya hijrah ke habsyah iii) Menyatakan layanan Raja Habsyah terhadap orang Islam iv) Meneladani akhlak terpuji dalam peristiwa hijrah Aras 2: i) Memahami faedah -faedah berhijrah ii) Menyenaraikan sebab berlaku hijrah ke Hasyah Aras 3: Memahami kepentingan hijrah di dalam pelbagai bidang kehidupan | اوبجيكتيف |
1) Mengumpul maklumat tentang: maksud, tarikh, suasana, sebab, peritiwa hijrah dan layanan raja an-Najasyi | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Berbincang mengenai sebab-sebab berlakunya hijrah | |
3) Memahami maksud petikan "Peranan ketua dan orang yang dipimpin" | |
Ketaatan | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-4B Guru Praktikum -4A Guru Praktikum | ايمڤق |
4C:10.40 - 11.05 (19/8/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI - Pemulihan jawi | بيدع |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Kata ganda separa | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal, menyebut dan mengeja perkataan kata ganda separa 2) Membaca ayat yang mengandungi perkataan kata ganda separa 3) Membina ayat mudah yang mengandungi perkataan kata ganda separa | اوبجيكتيف |
1) Guru mempamerkan kad yang mengandungi perkataan kata ganda separa | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid menyebut secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengambil kad ayat yang mengandungi perkataan kata ganda dan membaca ayat tersebut | |
4) Murid mengisi tempat kosong berpandukan gambar kata ganda separa | |
5) Penilaian (Permainan pancing ikan) | |
Menghormati orang lain | نيلاي مورني |
Buku teks dan kad perkataan | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid dapat mengenali dan membaca perkataan kata ganda ganda dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment