Monday, August 23, 2010

MINGGU KE-30 KHAMIS - 19/8/2010

4B:7.45 - 8.15/4A:11.30 - 11.55 (19/8/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

AKIDAH

بيدع

as-Salam

تاجوق

Faeadah as-Salam

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: Menyatakan ciri-ciri "as-Salam"

Aras 2: Menceritakan "as-Salam" boleh memberi faedah kepada makhluk

Aras 3: Menjelaskan kesan meyakini "as-Salam" ialah faktor utama untuk mendapat kesejahteraan

اوبجيكتيف

1) Bersoal jawab ciri "as-Salam"

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Mempamerkan gambar peperangan yang berlaku

3) Perbincangan faedah "as-Salam" dalam kehidupan makhluk

4) Penerangan kesan meyakini "as-Salam" untuk mencapai kesejahteraan hidup

5) Latihan bertulis

Bersyukur

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-4B Guru Praktikum

-4A Guru Praktikum

ايمڤق


4B:8.15 - 8.45/4A:11.55 - 12.20 (19/8/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

SIRAH

بيدع

Hijrah ke Habsyah

تاجوق

Faedah Hijrah

كماهيرن

Murid dapat:

Aras 1: i) Memahami maksud hijrah ii) Mengetahui masa, suasana, sebab dan peristiwa berlakunya hijrah ke habsyah iii) Menyatakan layanan Raja Habsyah terhadap orang Islam iv) Meneladani akhlak terpuji dalam peristiwa hijrah

Aras 2: i) Memahami faedah -faedah berhijrah ii) Menyenaraikan sebab berlaku hijrah ke Hasyah

Aras 3: Memahami kepentingan hijrah di dalam pelbagai bidang kehidupan

اوبجيكتيف

1) Mengumpul maklumat tentang: maksud, tarikh, suasana, sebab, peritiwa hijrah dan layanan raja an-Najasyi

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Berbincang mengenai sebab-sebab berlakunya hijrah

3) Memahami maksud petikan "Peranan ketua dan orang yang dipimpin"

Ketaatan

نيلاي مورني

Buku teks

بي.بي.عيم

-4B Guru Praktikum

-4A Guru Praktikum

ايمڤق



4C:10.40 - 11.05 (19/8/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

JAWI - Pemulihan jawi

بيدع

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah

تاجوق

Kata ganda separa

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal, menyebut dan mengeja perkataan kata ganda separa

2) Membaca ayat yang mengandungi perkataan kata ganda separa

3) Membina ayat mudah yang mengandungi perkataan kata ganda separa

اوبجيكتيف

1) Guru mempamerkan kad yang mengandungi perkataan kata ganda separa

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid menyebut secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengambil kad ayat yang mengandungi perkataan kata ganda dan membaca ayat tersebut

4) Murid mengisi tempat kosong berpandukan gambar kata ganda separa

5) Penilaian (Permainan pancing ikan)

Menghormati orang lain

نيلاي مورني

Buku teks dan kad perkataan

بي.بي.عيم

- 70% daripada murid dapat mengenali dan membaca perkataan kata ganda ganda dengan betul

ايمڤق


No comments:

Post a Comment