4C:8.15 - 9.15 (20/05/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AL-HIJR, JUZUK 14 | تاجوق |
AYAT 15-34 (M/S:269-270) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- 78% daripada murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
4C:9.45-10.15 (20/05/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدغ |
Allah Bersifat:Wahdaniah | تاجوق |
Kesan meyakini keesaan Allah | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Menyatakan pengertian wahdaniah 2) Menjelaskan dalil aqli tentang keesaan Allah 3) Menjelaskan kesan meyakini keesaan Allah | اوبجيكتيف |
1) Membaca teks secara kelas dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Perbincangan dalam kumpulan - Bukti keesaan Allah berdasarkan kejadian alam | |
3) Sumbang saran kesan beriman dengan sifat wahdaniah dan akibat tidak beriman dengan sifat wahdaniah | |
4) Penerangan kesan beriman dengan sifat wahdaniah | |
5) Murid menyalin apa yang telah dipelajari dalam buku tulis | |
Menyayangi sesama manusia | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
- 80% daripada murid dapat memahami tajuk hari ini | ايمڤق |
1D:11.15-11.45(20/05/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan ayat pendek pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 5 m/s: 26-27 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul 2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih 3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 5 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment