4A: 7.45 - 8.45 (3/05/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AN-NAHLI, JUZUK 14 | تاجوق |
AYAT 88-102 (M/S:277-278) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
80% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
1D:8.45-9.45(3/05/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca ayat pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 6 m/s: 7-12 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul 2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih 3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 6 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
4B: 10.45 - 8.45 (3/05/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AL-HIJR, JUZUK 14 | تاجوق |
AYAT 103-118 (M/S:279-280) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
75% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
4C:11.45-12.15 (3/05/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Tanda pengikat kata/ petik (" ") | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan mengecam tanda pengikat kata/petik ( " " ) dan fungsinya dengan betul 2) Membaca ayat yang mengandungi tanda pengikat kata dengan intonasi yang betul 3) Menulis ayat yang mengandungi tanda pengikat kata dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Guru memperkenalkan tanda pengikat kata | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Penerangan fungsi tanda pengikat kata | |
3) Membaca contoh ayat secara kelas, kumpulan dan individu | |
4) Membina ayat dengan bimbingan guru | |
5) Gerak kerja bertulis | |
6) Mengedarkan kerja rumah | |
Berfikir sebelum bertindak | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
-57% daripada murid dapat mengenali tanda petik dan fungsinya | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment