Sunday, May 23, 2010

MINGGU KE-16 KHAMIS - 29/4/10

4C:8.15 - 9.15 (29/04/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AL-HIJR, JUZUK 14

تاجوق

AYAT 15-34 (M/S:269-270)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 78% daripada murid dapat membaca dengan betul

ايمڤق


4C:9.45-10.15 (29/04/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

AKIDAH

بيدغ

Allah Bersifat:Wahdaniah

تاجوق

Kesan meyakini keesaan Allah

كماهيرن

Murid dapat:

1) Menyatakan pengertian wahdaniah

2) Menjelaskan dalil aqli tentang keesaan Allah

3) Menjelaskan kesan meyakini keesaan Allah

اوبجيكتيف

1) Membaca teks secara kelas dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Perbincangan dalam kumpulan

- Bukti keesaan Allah berdasarkan kejadian alam

3) Sumbang saran kesan beriman dengan sifat wahdaniah dan akibat tidak beriman dengan sifat wahdaniah

4) Penerangan kesan beriman dengan sifat wahdaniah

5) Murid menyalin apa yang telah dipelajari dalam buku tulis

Menyayangi sesama manusia

نيلاي مورني

Buku teks dan lembaran kerja rumah

بي.بي.عيم

- 80% daripada murid dapat memahami tajuk hari ini

ايمڤق


1D:11.15-11.45(29/04/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan ayat pendek pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 5 m/s: 26-27

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul

2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih

3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 5 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 70% daripada murid dapat membaca dengan betul

ايمڤق

No comments:

Post a Comment