4D:9.15 - 10.15 /4B:10.45 - 11.45 (25/04/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH An-NAHLI, JUZUK 14 | تاجوق |
AYAT 88-102 (M/S:277-278) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
-60% daripada murid 4D dapat membaca dengan betul -80% daripada murid 4B dapat membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
4A:11.45-12.15 (25/04/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah | تاجوق |
Tanda pengikat kata/ petik (" ") | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal dan mengecam tanda pengikat kata/petik ( " " ) dan fungsinya dengan betul 2) Membaca ayat yang mengandungi tanda pengikat kata dengan intonasi yang betul 3) Menulis ayat yang mengandungi tanda pengikat kata dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Guru memperkenalkan tanda pengikat kata | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Penerangan fungsi tanda pengikat kata | |
3) Membaca contoh ayat secara kelas, kumpulan dan individu | |
4) Membina ayat dengan bimbingan guru | |
5) Gerak kerja bertulis | |
6) Mengedarkan kerja rumah | |
Berfikir sebelum bertindak | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
-60% daripada murid dapat mengenali tanda petik dan fungsinya | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment