Sunday, April 11, 2010

MINGGU KE-14 SELASA - 13/4/10

4C:7.45 - 8.45 (13/04/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AN-NAHLI, JUZUK 14

تاجوق

AYAT 1-14 (M/S:267-268)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 75% daripada murid dapat membaca dengan betul

ايمڤق

4B:9.15-9.45 /4D: 10.45-11.15 (13/04/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca dalam ayat-ayat pendek dan teks jawi mudah

تاجوق

Tanda noktah bertindih (:)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda noktah bertindih ( : ) dengan betul

2) Membaca ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih dengan intonasi yang betul

3) Menulis ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih dengan betul

اوبجيكتيف

1) Guru memperkenalkan tanda noktah bertindih dan fungsinya

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Guru mempamerkan contoh ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih

3) Murid-murid membaca contoh ayat secara kelas, kumpulan dan individu

4) Murid membina ayat yang mengandungi tanda noktah bertindih dengan bimbingan guru

5) Membaca contoh-contoh ayat

6) Menulis semula ayat-ayat tersebut

Berfikir sebelum bertindak

نيلاي مورني

kad ayat dan lembaran

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid 4B dapat membaca ayat dengan betul

- 55% daripada murid 4D memahami tajuk yang dipelajari pada hari ini

ايمڤق



1D:10.15-10.45(13/04/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan ayat pendek pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 5 m/s: 23-25

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul

2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih

3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 5 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 65% daripada murid dapat membaca dengan betul

ايمڤق



4A:11.45 - 12.45 (13/04/2010) SELASA

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AL-HIJR, JUZUK 14

تاجوق

AYAT 15-34 (M/S:269-270)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- 85% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar

ايمڤق

No comments:

Post a Comment