4D:8.15 - 9.15 (8/04/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AL-HIJR, JUZUK 14 | تاجوق |
AYAT 32-70 (M/S:264-265) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
50% daripada murid dapat membaca dengan betul | ايمڤق |
4C:9.45-10.15 (8/04/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum Syariah (Ibadat) | بيدغ |
Bersuci daripada najis | تاجوق |
Cara menyucikan najis mutawasitah | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Menyebut erti najis mutawasitah - Menyatakan pengertian najis mutawasitah dengan betul 2) Menyatakan cara-cara menyucikan najis mutawasitah - Menyenaraikan cara-cara menyucikan najis mutawasitah dengan betul 3) Menyatakan pengertian najis mutawasitah dan menunjukkan cara menyucikan najis mutawasitah satu persatu dengan menggunakan bahan yang sesuai | اوبجيكتيف |
1) Penerangan pengertian najis mutawasitah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran contoh-contoh najis mutawasitah | |
3) Tunjuk cara menyucikan najis mutawasitah | |
4) Simulasi cara-cara menyucikan najis mutawasitah | |
5) Sumbang saran berkaitan akibat tidak bersuci | |
6) Gerak kerja bertulis | |
Sentiasa cintakan kebersihan | نيلاي مورني |
teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
80% daripada murid dapat memahami cara menyucikan najis mutawasitah | ايمڤق |
1D:11.15-11.45(8/04/2010) KHAMIS | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan ayat pendek pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 5 m/s: 16-18 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul 2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih 3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 5 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
60% daripada murid dapat menyebut kalimah dengan betul | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment