Wednesday, April 7, 2010

MINGGU KE-13 KHAMIS - 8/4/10

4D:8.15 - 9.15 (8/04/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AL-HIJR, JUZUK 14

تاجوق

AYAT 32-70 (M/S:264-265)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

50% daripada murid dapat membaca dengan betul

ايمڤق



4C:9.45-10.15 (8/04/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Ulum Syariah (Ibadat)

بيدغ

Bersuci daripada najis

تاجوق

Cara menyucikan najis mutawasitah

كماهيرن

Murid dapat:

1) Menyebut erti najis mutawasitah

- Menyatakan pengertian najis mutawasitah dengan betul

2) Menyatakan cara-cara menyucikan najis mutawasitah

- Menyenaraikan cara-cara menyucikan najis mutawasitah dengan betul

3) Menyatakan pengertian najis mutawasitah dan menunjukkan cara menyucikan najis mutawasitah satu persatu dengan menggunakan bahan yang sesuai

اوبجيكتيف

1) Penerangan pengertian najis mutawasitah

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Sumbang saran contoh-contoh najis mutawasitah

3) Tunjuk cara menyucikan najis mutawasitah

4) Simulasi cara-cara menyucikan najis mutawasitah

5) Sumbang saran berkaitan akibat tidak bersuci

6) Gerak kerja bertulis

Sentiasa cintakan kebersihan

نيلاي مورني

teks dan lembaran kerja rumah

بي.بي.عيم

80% daripada murid dapat memahami cara menyucikan najis mutawasitah

ايمڤق



1D:11.15-11.45(8/04/2010) KHAMIS

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Tilawah Al-Quran

بيدع

Membaca kalimah dan ayat pendek pelbagai baris dan tanda

تاجوق

Iqra' 5 m/s: 16-18

كماهيرن

Murid dapat:

1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul

2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih

3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul

اوبجيكتيف

1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu

3) Murid mengikut bacaan rakan

4) Tasmik bacaan kepada guru

5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul

Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran

نيلاي مورني

Buku iqra' 5 , lembaran kerja

بي.بي.عيم

60% daripada murid dapat menyebut kalimah dengan betul

ايمڤق

No comments:

Post a Comment