4A:7.45 - 8.45/4B:10.45 - 11.45/4C:11.45-12.15 (24/04/2010) SABTU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
PENDIDIKAN ISLAM | بيدع |
PERBINCANGAN SOALAN UPK 2 | تاجوق |
Mengenal pasti jawapan yang betul | كماهيرن |
Memahami kehendak soalan | اوبجيكتيف |
1) Guru/murid membaca soalan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Guru memberi penerangan kepada soalan | |
3) Murid diminta untuk memberi jawapan yang betul | |
4) Guru memberi pujian kepada murid yang berjaya memberi jawapan yang betul | |
5) Murid membuat pembetulan bertulis | |
Berhati-hati | نيلاي مورني |
KERTAS SOALAN UPK 2 | بي.بي.عيم |
Murid memahami kehendak soalan dengan baik | ايمڤق |
1D:8.45-9.45(24/04/2010) SABTU | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Tilawah Al-Quran | بيدع |
Membaca kalimah dan ayat pendek pelbagai baris dan tanda | تاجوق |
Iqra' 5 m/s: 29-30 | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul 2) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih 3) Membaca kalimah dan ayat dengan makhraj yang betul dan fasih dengan kadar harkat yang betul | اوبجيكتيف |
1) Talaqi musyafahah kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut kalimah pelbagai baris dan tanda secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Murid mengikut bacaan rakan | |
4) Tasmik bacaan kepada guru | |
5) Menulis kalimah dalam buku tulis dengan betul | |
Menghormati kawan yang sedang membaca ayat al-quran | نيلاي مورني |
Buku iqra' 5 , lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat membaca dengan betul dan lancar | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment