B: 8.45
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
PEMULIHAN JAWI
|
بيدع
|
1.1.4 ) Membaca kalimah/potongan ayat dan ayat pendek yang mempunyai pelbagai baris dan tanda
|
Standard Kandungan
|
1.1.4.3 ) Membaca ayat yang mengandungi tanda bacaan panjang lebih daripada 2 harkat (Iqra' 5 m/s:9) |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal tanda bacaan panjang lebih daripada 2 harkat
2) Menyebut dan membaca kalimah yang mengandungi tanda bacaan panjang lebih daripada 2 harkat dengan betul
3) Membaca kalimah, potongan ayat yang mengandungi tanda bacaan panjang lebih daripada 2 harkat dengan betul dan fasih |
اوبجيكتيف
|
1. Talaqi dan musyafahah secara kumpulan
|
KAEDAH
|
2. Latih tubi membaca kalimah secara kelas
| |
3. Tasmik bacaan secara individu
| |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
1D:12.15 -12.45 (Khamis)
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
PEMULIHAN JAWI
|
بيدع
|
1.1.3 ) Membaca kalimah, potongan ayat dan ayat pendek mengandungi pelbagai baris
|
Standard Kandungan
|
1.1.3.8 ) Membaca kalimah dan potongan ayat mengandungi bacaan huruf sakinah (Iqra' 4 m/s:18 - 22: Bacaan huruf sakinah) |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal dan mengecam kalimah mengandungi huruf sakinah
2) Menyebut dan membaca kalimah mengandungi huruf sakinah
3) Membezakan bunyi kalimah mengandungi huruf sakinah dan tidak |
اوبجيكتيف
|
1. Talaqi dan musyafahah secara kumpulan
|
KAEDAH
|
2. Latih tubi membaca kalimah secara kelas
| |
3. Tasmik bacaan secara individu
| |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
No comments:
Post a Comment