4E : 8.45 - 9.15 / 4A : 11.15 - 11.45 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
IBADAT | بيدع |
Rukun Solat | تاجوق |
Pembahagian rukun solat: Qalbi, Qauli dan Fi'li | كماهيرن |
Murid dapat:- 1) Menyebut rukun solat 2) Menyenaraikan rukun solat secara tertib 3) Menerangkan pembahagian rukun dalam solat serta contohnya | اوبجيكتيف |
1) Memadankan rukun solat | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bercerita pengalaman murid ketika berada di dalam majlis | |
3) Murid meneliti penerangan tentang adab-adab makan dan minum di majlis keramaian | |
4) Tunjuk cara adab-adab makan dan minum di majlis keramaian | |
5) Perbincangan mengenai faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | |
6) Latihan bertulis | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat menyatakan adab makan dan minum di majlis keramaian dan 70% dapat membezakan cara-cara makan dan minum yang sopan dan tidak | ايمڤق |
4B : 9.45-10.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI | بيدع |
Perkataan diftong | تاجوق |
Perkataan diftong (oi) | كماهيرن |
Murid dapat:- -Mengenal perkataan-perkataan diftong (oi) dengan betul -Membaca perkataan-perkataan yang mengandungi diftong (oi) dengan betul -Menulis ayat yang mengandungi perkataan diftong (oi) dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Mempamerkan kad-kad perkataan yang mengandungi diftong (oi) | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Penerangan guru mengenai perkataan diftong (oi) yang dipamerkan | |
3) Latih tubi menyebut/ membaca perkataan secara kelas, kumpulan dan individu | |
4) Sumbang saran perkataan diftong (oi) | |
5) Latihan membina ayat mudah yang mengandungi diftong (oi) | |
Menjaga kekemasan tulisan | نيلاي مورني |
Buku teks jawi dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 75% daripada murid dapat mengenal perkataan diftong (ai) dengan betul dan 60% daripada murid dapat membaca perkataan dengan betul | ايمڤق |
4C : 9.15 - 9.45 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH | بيدع |
Adab makan dan minum di majlis keramaian | تاجوق |
-Adab makan dan minum di majlis keramaian -faedah beradab dan akibat tidak beradab | كماهيرن |
Murid dapat:- 1) Menyatakan adab-adab makan dan minum di majlis keramaian 2) Menerangkan cara-cara makan dan minum yang sopan dan cara-cara yang tidak sopan 3) Menjelaskan faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | اوبجيكتيف |
1) Tayangan gambar suasana di dalam satu majlis keramaian dan bersoal jawab mengenainya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bercerita pengalaman murid ketika berada di dalam majlis | |
3) Murid meneliti penerangan tentang adab-adab makan dan minum di majlis keramaian | |
4) Tunjuk cara adab-adab makan dan minum di majlis keramaian | |
5) Perbincangan mengenai faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | |
6) Latihan bertulis | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat menyatakan adab makan dan minum di majlis keramaian dan 70% dapat membezakan cara-cara makan dan minum yang sopan dan tidak | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment