Saturday, October 22, 2011

SELASA - 11 OKT 2011

4E : 8.45 - 9.15 / 4A : 11.15 - 11.45 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

IBADAT

بيدع

Rukun Solat

تاجوق

Pembahagian rukun solat: Qalbi, Qauli dan Fi'li

كماهيرن

Murid dapat:-

1) Menyebut rukun solat

2) Menyenaraikan rukun solat secara tertib

3) Menerangkan pembahagian rukun dalam solat serta contohnya

اوبجيكتيف

1) Memadankan rukun solat

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bercerita pengalaman murid ketika berada di dalam majlis

3) Murid meneliti penerangan tentang adab-adab makan dan minum di majlis keramaian

4) Tunjuk cara adab-adab makan dan minum di majlis keramaian
5) Perbincangan mengenai faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian

6) Latihan bertulis

Berdisiplin

نيلاي مورني

Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid dapat menyatakan adab makan dan minum di majlis keramaian dan 70% dapat membezakan cara-cara makan dan minum yang sopan dan tidak

ايمڤق


4C : 8.45-9.15/ 4D : 11.45-12.15 (isnin)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

JAWI

بيدع

Perkataan diftong

تاجوق

Perkataan diftong (ai)

كماهيرن

Murid dapat:-

-Mengenal perkataan-perkataan diftong (ai) dengan betul

-Membaca perkataan-perkataan yang mengandungi diftong (ai) dengan betul

-Menulis ayat yang mengandungi perkataan diftong (ai) dengan betul

اوبجيكتيف

1) Penerangan guru mengenai perkataan diftong (ai) yang dipamerkan

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Latih tubi menyebut/membaca perkataan secara kelas, kumpulan dan individu

3) Sumbang saran perkataan diftong (ai)

4) Latihan membina ayat mudah menggunakan perkataan yang mengandungi diftong (ai)

5) Menulis semula perkataan-perkataan diftong (ai) yang telah dipelajari


Menjaga kekemasan tulisan

نيلاي مورني

Buku teks jawi dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 75% daripada murid dapat mengenal perkataan diftong (ai) dengan betul dan 60% daripada murid dapat membaca perkataan dengan betul

ايمڤق

4C : 9.15 - 9.45 (isnin)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH

بيدع

Adab makan dan minum di majlis keramaian

تاجوق

-Adab makan dan minum di majlis keramaian

-faedah beradab dan akibat tidak beradab

كماهيرن

Murid dapat:-

1) Menyatakan adab-adab makan dan minum di majlis keramaian

2) Menerangkan cara-cara makan dan minum yang sopan dan cara-cara yang tidak sopan

3) Menjelaskan faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian

اوبجيكتيف

1) Tayangan gambar suasana di dalam satu majlis keramaian dan bersoal jawab mengenainya

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Bercerita pengalaman murid ketika berada di dalam majlis

3) Murid meneliti penerangan tentang adab-adab makan dan minum di majlis keramaian

4) Tunjuk cara adab-adab makan dan minum di majlis keramaian
5) Perbincangan mengenai faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian

6) Latihan bertulis

Berdisiplin

نيلاي مورني

Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja

بي.بي.عيم

- 60% daripada murid dapat menyatakan adab makan dan minum di majlis keramaian dan 70% dapat membezakan cara-cara makan dan minum yang sopan dan tidak

ايمڤق

No comments:

Post a Comment