4E : 8.45 - 9.15/ 4B : 9.45 - 10.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Pemulihan jawi | بيدغ |
Mengenal dan menggunakan tanda baca seru | تاجوق |
Tanda seru (!) | كماهيرن |
Murid dapat: 1) Mengenal tanda baca 2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul. 3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat | اوبجيكتيف |
1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid-murid membaca ayat-ayat dengan intonasi yang betul melalui bimbingan guru | |
3) Murid-murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yand dipamerkan | |
4) Latih tubi membaca ayat mengikut intonasi yang betul | |
5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul | |
6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan | |
Tekun dan sabar menuntut ilmu | نيلاي مورني |
kad ayat dan lembaran | بي.بي.عيم |
| ايمڤق |
4A : 10.45 - 11.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH | بيدع |
ADAB BERTANYA | تاجوق |
Mengenal pasti adab-adab bertanya | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyatakan adab bertanya 2) Membezakan amalan bertanya secara beradab dan tidak beradab 3) Menyatakan faedah mengamalkan adab bertanya dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab bertanya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Meneliti penerangan adab bertanya | |
3) Bersoal jawab berkaitan adab bertanya | |
4) Melakukan cara adab bertanya yang betul dan cara bertanya yang tidak beradab | |
5) Menyenaraikan adab bertanya | |
6) Menulis adab bertanya dalam buku tulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- % dapat menyatakan adab bertanya - % dapat menyatakan faedah dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya | ايمڤق |
4A : 11.15 - 12.15 (selasa) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13 | تاجوق |
(1) AYAT 1-16 (M/S:249-251) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
| ايمڤق |
No comments:
Post a Comment