Sunday, April 17, 2011

SELASA - 12 APRIL 2011

4E : 8.45 - 9.15/ 4B : 9.45 - 10.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

Pemulihan jawi

بيدغ

Mengenal dan menggunakan tanda baca seru

تاجوق

Tanda seru (!)

كماهيرن

Murid dapat:

1) Mengenal tanda baca

2) Mengeja dan membaca ayat mengikut intonasi yang betul.

3) Melengkapkan tanda baca yang betul dalam ayat

اوبجيكتيف

1) Guru mempamerkan kad ayat yang mengandungi tanda seru

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid-murid membaca ayat-ayat dengan intonasi yang betul melalui bimbingan guru

3) Murid-murid diminta meletakkan tanda baca yang betul pada ayat yand dipamerkan

4) Latih tubi membaca ayat mengikut intonasi yang betul

5) Murid-murid membaca ayat yang mengandungi tanda seru dengan intonasi yang betul

6) Murid menulis ayat yang mengandungi tanda seru dalam buku latihan

Tekun dan sabar menuntut ilmu

نيلاي مورني

kad ayat dan lembaran

بي.بي.عيم


ايمڤق

4A : 10.45 - 11.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH

بيدع

ADAB BERTANYA

تاجوق

Mengenal pasti adab-adab bertanya

كماهيرن

Murid dapat :

1) Menyatakan adab bertanya

2) Membezakan amalan bertanya secara beradab dan tidak beradab

3) Menyatakan faedah mengamalkan adab bertanya dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya

اوبجيكتيف

1) Sumbang saran tentang adab bertanya

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Meneliti penerangan adab bertanya

3) Bersoal jawab berkaitan adab bertanya

4) Melakukan cara adab bertanya yang betul dan cara bertanya yang tidak beradab

5) Menyenaraikan adab bertanya

6) Menulis adab bertanya dalam buku tulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم

- % dapat menyatakan adab bertanya

- % dapat menyatakan faedah dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya

ايمڤق

4A : 11.15 - 12.15 (selasa)

هاري/تاريخ/ماس/كلس

KHATAM AL-QURAN

بيدع

SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13

تاجوق

(1) AYAT 1-16 (M/S:249-251)

كماهيرن

Murid dapat membaca dengan betul dan lancar

اوبجيكتيف

1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid

اكتيۏيتي / ستراتكي

2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru)

3) Murid yang lemah membaca Iqra'

4) Guru memperbetulkan bacaan murid

5) Talaqi Musyafahat

6) Membuat kerja bertulis

Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran

نيلاي مورني

Mashaf Al-Quran Othmani

بي.بي.عيم


ايمڤق

No comments:

Post a Comment