4C : 8.45 - 9.45 /4A : 10.45 - 11.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH YUSUF, JUZUK 13 | تاجوق |
2) 4C : AYAT 87 -103 (m/s: 246-247) 1) 4A : AYAT 70 - 86 (m/s: 244-245) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- % daripada murid berjaya membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
4D : 11.45 - 12.15 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدغ |
Allah Bersifat:Wahdaniah | تاجوق |
Mengumpul perkara yang berkaitan dengan wahdaniah | كماهيرن |
Murid dapat: 1) - Menyatakan pengertian sifat wahdaniah - Menyebut dalil naqli 2) Menyatakan dalil naqli berkenaan Allah bersifat wahdaniah dan maksudnya 3) - Menjelaskan perbezaan keesaan Allah dengan kejadian makhluk | اوبجيكتيف |
1) Nasyid asma ul-husna | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca teks secara kelas dan individu | |
3) Penerangan erti wahdaniah | |
4) Latih tubi membaca dalil naqli serta ertinya | |
5) Perbincangan tentang 1-Keesaan Allah 2-Kejadian makhluk 3-Firman Allah dan maksud | |
Menyayangi Allah sebagai pencipta agung | نيلاي مورني |
Buku teks dan lembaran kerja rumah | بي.بي.عيم |
-% daripada murid dapat memahami sifat wahdaniah allah | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment