4C : 8.45 - 9.45/ 4A : 10.45 - 11.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH AR-RA'DU, JUZUK 13 | تاجوق |
(1) AYAT 1-16 (M/S:249-251) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- % daripada murid 4C berjaya membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
4D : 11.45 - 12.15 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH | بيدع |
ADAB BERTANYA | تاجوق |
Mengenal pasti adab-adab bertanya | كماهيرن |
Murid dapat : 1) Menyatakan adab bertanya 2) Membezakan amalan bertanya secara beradab dan tidak beradab 3) Menyatakan faedah mengamalkan adab bertanya dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab bertanya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Meneliti penerangan adab bertanya | |
3) Bersoal jawab berkaitan adab bertanya | |
4) Melakukan cara adab bertanya yang betul dan cara bertanya yang tidak beradab | |
5) Menyenaraikan adab bertanya | |
6) Menulis adab bertanya dalam buku tulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- % dapat menyatakan adab bertanya - % dapat menyatakan faedah dan akibat tidak mengamalkan adab bertanya | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment