Wednesday, October 3, 2012

3 SEPT 2012 (ISNIN)




1A : 7.45 - 8.15 (30 minit)
1D : 8.45 - 9.45 (1 jam)
1B : 10.15 - 11.15 (1 jam)
هاري/تاريخ/ماس/كلس
1) Al-Quran (Iqra' 5 m/s:24-25
1.1 Bacaan 
بيدع
1.1.4 ) Membaca kalimah/potongan ayat dan ayat pendek yang mempunyai pelbagai baris dan tanda
Standard Kandungan
1.1.4.4 ) Membaca ayat yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu huruf RA dan LAM
Standard Pembelajaran
Murid dapat :
1) Mengenal kalimah yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM
2) Membaca kalimah serta potongan ayat yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM dengan bacaan yang betul
3) Membaca potongan ayat dan ayat pendek yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM dengan bacaan yang betul dan fasih
اوبجيكتيف
1. Guru mempamerkan imbasan berkaitan tanda baca. Bersoal jawab dengan murid berkaitan dengan baris dan tanda. Guru mengaitkan baris dan tanda baca dengan tajuk pelajaran
KAEDAH
2. Guru memperkenalkan kalimah yang memunyai huruf RA dan LAM 
3. Membaca kalimah secara talaqqi dan musyafahat
4. Murid melihat dan membaca kalimah secara kelas, kumpulan dan individu
5. Latihan membaca buku iqra' 5 m/s 24-25
6. Murid-murid menyiapkan latihan bertulis
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
PENTAKSIRAN
kad imbasan, buku iqra' dan lembaran
بي.بي.عيم
- 40 % daripada murid 1A dapat menyebut dan membaca dengan betul
- 45 % daripada murid 1D dapat menyebut dan membaca dengan betul
- 65 % daripada murid 1B dapat menyebut dan membaca dengan betul
ايمڤق

1B : 11.15 - 11.45 (Isnin) 30 minit
هاري/تاريخ/ماس/كلس
2) AKIDAH
بيدع
2.1 ) RUKUN IMAN
Standard Kandungan
2.1.1 ) Menyatakan pengertian rukun iman
2.1.2 ) Menyatakan rukun iman
Standard Pembelajaran
Murid dapat :
1) Menyatakan pengertian rukun iman dengan betul
2) Menyebut rukun iman satu persatu
3) Menyenaraikan rukun iman mengikut urutan dengan betul
اوبجيكتيف
1. Nyanyian nasyid yang berkaitan dengan rukun iman 
KAEDAH
2. Bersoal jawab tentang isi kandungan lirik nasyid 
3. Guru memberi penerangan tentang pengertian rukun iman 
4. Bersoal jawab perkara berkaitan rukun iman
5. Menyusun kad-kad rukun iman mengikut urutan yang betul. 

6. Guru membuat ulasan terhadap hasil kerja kumulan
1) Mewarna dan menomborkan rukun iman mengikut urutan yang betul
2) Sentiasa mengingati dan menyebut rukun iman
PENTAKSIRAN
lirik nasyid, kad-kad rukun iman dan lembaran
بي.بي.عيم
- 58 % daripada murid dapat menyebut rukun iman satu persatu
ايمڤق



No comments:

Post a Comment