1B : 9.15 - 9.45 (Ahad)
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
1) Al-Quran (Iqra' 5 m/s:24-25) 1.1 Bacaan
|
بيدع
|
1.1.4 ) Membaca kalimah/potongan ayat dan ayat pendek yang mempunyai pelbagai baris dan tanda
|
Standard Kandungan
|
1.1.4.4 ) Membaca ayat yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu huruf RA dan LAM |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal kalimah yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM
2) Membaca kalimah serta potongan ayat yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM dengan bacaan yang betul
3) Membaca potongan ayat dan ayat pendek yang mengandungi nun sakinah dan tanwin bertemu dengan huruf RA dan LAM dengan bacaan yang betul dan fasih |
اوبجيكتيف
|
1. Guru mempamerkan imbasan berkaitan tanda baca. Bersoal jawab dengan murid berkaitan dengan baris dan tanda. Guru mengaitkan baris dan tanda baca dengan tajuk pelajaran
|
KAEDAH
|
2. Guru memperkenalkan kalimah yang memunyai huruf RA dan LAM
| |
3. Membaca kalimah secara talaqqi dan musyafahat
| |
4. Murid melihat dan membaca kalimah secara kelas, kumpulan dan individu | |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
kad imbasan, buku iqra' dan lembaran
|
بي.بي.عيم
|
- 65 % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
1D : 11.15 - 11.45 (Ahad)
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
PEMULIHAN JAWI
|
بيدع
|
Standard Kandungan
| |
Suku kata terbuka daripada huruf KAF dan GA |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal dan mengecam kalimah mengandungi huruf sakinah
2) Menyebut dan membaca kalimah mengandungi huruf sakinah
3) Membezakan bunyi kalimah mengandungi huruf sakinah dan tidak |
اوبجيكتيف
|
1. Talaqi dan musyafahah secara kumpulan
|
KAEDAH
|
2. Latih tubi membaca kalimah secara kelas
| |
3. Tasmik bacaan secara individu
| |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
3B : 12.15 - 12.45 (Ahad)
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
PEMULIHAN JAWI |
بيدغ
|
Menenal dan mengeja perkataan berimbuhan awalan |
تاجوق
|
Perkataan berimbuhan awalan (Pe..., Pem...., Pen..., Peng... dan Penya....) |
كماهيرن
|
Murid dapat:
1) Mengenal dan mengeja perkataan berimbuhan awalan
2) Membaca dan menulis perkataan berimbuhan awalan
|
اوبجيكتيف
|
1) Memperkenalkan perkataan berimbuhan
|
اكتيۏيتي / ستراتكي
|
2) Guru menayangkan gambar-gambar dan meletakkannya dipapan tulis
| |
3) Murid-murid menyebut gambar-gambar tersebut secara kumpulan dan individu
| |
4) Menyebut perkataan -perkataan berimbuhan yang bersesuaian dengan gambar
| |
5) Latih tubi mengeja perkataan-perkataan berimbuhan berdasarkan gambar
| |
Tekun dan sabar menuntut ilmu |
نيلاي مورني
|
gambar dan lembaran |
بي.بي.عيم
|
- 60% daripada murid dapat mengenal dan mengeja dengan betul |
ايمڤق
|
No comments:
Post a Comment