3A : 7.45 - 8.15 (Rabu) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
AKIDAH
|
بيدع
|
ALLAH BERSIFAT BAQOK
|
تاجوق
|
كماهيرن
| |
Murid dapat:- ARAS 1 :- -Menyebut dan memahami maksud dalil nakli Allah bersifat baqok ARAS 2 :- -Menyebut dan memahami maksud dalil akli Allah bersifat baqokARAS 3 :- -Menyatakan kesan apabila beriman keada Allah bersifat baqok |
اوبجيكتيف
|
1) Mendengar penerangan guru tentang dalil akli Allah bersifat baqok
|
اكتيۏيتي / ستراتكي
|
2) Membaca dan memahami maksud dalil akli Allah bersifat baqok
| |
3) Bernasyid sifat Allah
| |
4) Bersoal jawab proses kehidupan makhluk
| |
5) Menulis semula dalil nakli
| |
- menyayangi sesama manusia |
نيلاي مورني
|
Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja |
بي.بي.عيم
|
- % daripada murid |
ايمڤق
|
3A : 8.15 - 8.45 (Rabu) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
IBADAT
|
بيدع
|
BERSUCI daripada hadas besar
|
تاجوق
|
Hukum, niat dan hikmah mandi wajib
|
كماهيرن
|
Murid dapat:- ARAS 1 :- -Menyatakan hukum mandi wajib ARAS 2 :- -Membaca niat mandi wajib ARAS 3 :- -Menyatakan hikmah mandi wajib |
اوبجيكتيف
|
1) Mendengar penerangan guru mengenai hukum mandi wajib
|
اكتيۏيتي / ستراتكي
|
2) Latih tubi menghafaz niat mandi wajib
| |
3) Menyatakan hikmah mandi wajib
| |
4) Membuat senarai semak tindakan yang perlu dilakukan untuk menjaga kebersihan
| |
5) Kuiz
| |
Menjaga kebersihan diri
|
نيلاي مورني
|
Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja |
بي.بي.عيم
|
- % daripada murid |
ايمڤق
|
1D : 10.15 - 10.45 (Rabu) / 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
1) Al-Quran (Iqra' 5 m/s:27-30)
1.1 Bacaan |
بيدع
|
1.1.4 ) Membaca kalimah/potongan ayat dan ayat pendek yang mempunyai pelbagai baris dan tanda
|
Standard Kandungan
|
1.1.4.4 ) Membaca ayat yang mengandungi bacaan panjang 4 harkat pada tanda melintang bersyaddah |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal tanda melintang bersyaddah
2) Membaca kalimah yang mengandungi tanda melintang bersyaddah dengan bacaan yang betul
3) Membaca potongan ayat dan ayat pendek yang mengandungi tanda melintang bersyaddah dengan bacaan yang betul dan fasih |
اوبجيكتيف
|
1. Guru menunjukkan dua batang pembaris yang mempunyai ukuran berbeza. Bersoal jawab bagi perbandingan tersebut
|
KAEDAH
|
2. Guru mempamerkan kad kalimah. Murid membaca dan membuat perbandingan bacaan. Guru mengaitkan jawaan dengan isi pelajaran
| |
3. Murid diperkenalkan tanda bacaan dan cara bacaaan
| |
4. Talaqqi musyafahat buku iqra' 5 m/s 27 dan 28 | |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
kad imbasan, buku iqra' dan lembaran
|
بي.بي.عيم
|
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
1D : 10.45 - 11.15 (Rabu) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
3) IBADAT |
بيدع
|
3.1 ) KONSEP BERSUCI |
Standard Kandungan
|
3.1.1 ) Menyatakan pengertian bersuci dan hukumnya 3.1.2 ) Menyenaraikan cara-cara bersuci 3.1.3 ) Menyatakan faedah bersuci 3.1.4 ) Menyatakan akibat tidak bersuci |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1 ) Menyatakan pengertian bersuci dan hukumnya
2 ) Menyenaraikan cara-cara bersuci 3 ) Menyatakan faedah bersuci 4 ) Menyatakan akibat tidak bersuci |
اوبجيكتيف
|
1. Bersoal jawab tentang bersuci
|
KAEDAH
|
2. Guru menerangkan pengertian bersuci dan hukumnya
| |
3. Latih tubi membaca pengertian bersuci
| |
4. Sumbang saran tentang cara-cara bersuci | |
6. kerja bertulis | |
PENTAKSIRAN
| |
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat
|
ايمڤق
|
1D : 11.45 - 12.15 (Rabu) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
PEMULIHAN JAWI
|
بيدع
|
Standard Kandungan
| |
Suku kata terbuka daripada huruf KAF dan GA |
Standard Pembelajaran
|
Murid dapat :
1) Mengenal dan mengecam kalimah mengandungi huruf sakinah
2) Menyebut dan membaca kalimah mengandungi huruf sakinah
3) Membezakan bunyi kalimah mengandungi huruf sakinah dan tidak |
اوبجيكتيف
|
1. Talaqi dan musyafahah secara kumpulan
|
KAEDAH
|
2. Latih tubi membaca kalimah secara kelas
| |
3. Tasmik bacaan secara individu
| |
1) Menulis kalimah dengan betul
2) Tasmik bacaan
|
PENTAKSIRAN
|
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat menyebut dan membaca dengan betul
|
ايمڤق
|
1D : 12.15 - 12.45 (Rabu) 30m
|
هاري/تاريخ/ماس/كلس
|
AKHLAK ISLAMIAH
|
بيدع
|
Standard Kandungan
| |
Standard Pembelajaran
| |
Murid dapat :
|
اوبجيكتيف
|
KAEDAH
| |
PENTAKSIRAN
| |
بي.بي.عيم
| |
- % daripada murid dapat
|
ايمڤق
|
No comments:
Post a Comment