4C : 8.45-9.15/ 4D : 11.45-12.15 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
JAWI | بيدع |
Perkataan diftong | تاجوق |
Perkataan diftong (ai) | كماهيرن |
Murid dapat:- -Mengenal perkataan-perkataan diftong (ai) dengan betul -Membaca perkataan-perkataan yang mengandungi diftong (ai) dengan betul -Menulis ayat yang mengandungi perkataan diftong (ai) dengan betul | اوبجيكتيف |
1) Penerangan guru mengenai perkataan diftong (ai) yang dipamerkan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi menyebut/membaca perkataan secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Sumbang saran perkataan diftong (ai) | |
4) Latihan membina ayat mudah menggunakan perkataan yang mengandungi diftong (ai) | |
5) Menulis semula perkataan-perkataan diftong (ai) yang telah dipelajari | |
Menjaga kekemasan tulisan | نيلاي مورني |
Buku teks jawi dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 75% daripada murid dapat mengenal perkataan diftong (ai) dengan betul dan 60% daripada murid dapat membaca perkataan dengan betul | ايمڤق |
4C : 9.15 - 9.45 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH | بيدع |
Adab makan dan minum di majlis keramaian | تاجوق |
-Adab makan dan minum di majlis keramaian -faedah beradab dan akibat tidak beradab | كماهيرن |
Murid dapat:- 1) Menyatakan adab-adab makan dan minum di majlis keramaian 2) Menerangkan cara-cara makan dan minum yang sopan dan cara-cara yang tidak sopan 3) Menjelaskan faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | اوبجيكتيف |
1) Tayangan gambar suasana di dalam satu majlis keramaian dan bersoal jawab mengenainya | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Bercerita pengalaman murid ketika berada di dalam majlis | |
3) Murid meneliti penerangan tentang adab-adab makan dan minum di majlis keramaian | |
4) Tunjuk cara adab-adab makan dan minum di majlis keramaian | |
5) Perbincangan mengenai faedah beradab dan akibat orang yang tidak beradab semasa makan dan minum di majlis keramaian | |
6) Latihan bertulis | |
Berdisiplin | نيلاي مورني |
Buku teks jilid 2 dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 60% daripada murid dapat menyatakan adab makan dan minum di majlis keramaian dan 70% dapat membezakan cara-cara makan dan minum yang sopan dan tidak | ايمڤق |
4C : 9.15 - 10.15 (isnin) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ASUHAN TILAWAH AL-QURAN | بيدع |
SURAH AL-QARIAH | تاجوق |
AYAT 1-11 | كماهيرن |
Murid dapat:- ARAS 1 :- -Membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan bacaan yang betul -Sentiasa berusaha menghafaz ayat al-Quran ARAS 2 :- -Membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan bacaan yang betul dan bertajwid -Ikhlas mempelajari al-Quran -Membaca ayat dengan bacaan yang fasih ARAS 3 :- -Membaca dan menghafaz ayat 1-11 dengan fasih dan bertajwid -Mengamalkan bacaan surah dalam solat | اوبجيكتيف |
1) Membaca dan menghafaz dengan betul dan fasih surah al-Qariah ayat 1-11 | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Talaqi musyafahat ayat-ayat dari surah al-Qariah secara kelas, kumpulan dan individu | |
3) Menyambung bacaan seorang demi seorang | |
4) Latihan bertulis ( melengkapkan ayat dan menyusun ayat) | |
Mengamalkan bacaan surah dalam solat | نيلاي مورني |
Buku teks jilid 1 dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid berjaya membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment