4C : 9.15 - 10.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
ASUHAN TILAWAH AL-QURAN | بيدع |
SURAH AL-QARIAH | تاجوق |
AYAT 8-11 | كماهيرن |
Murid dapat:- ARAS 1 :- -Menyebut dengan betul potongan ayat -Membaca dan menghafaz ayat 8-11 dengan bacaan yang betul ARAS 2 :- -Membaca dan menghafaz ayat 8-11 dengan bacaan yang betul dan bertajwid -Membaca ayat dengan bacaan yang fasih ARAS 3 :- -Membaca dan menghafaz ayat 8-11 dengan fasih dan bertajwid -Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Membaca dan menghafaz potongan kalimah dengan sebutan yang betul | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca dan menghafaz ayat 8-11 dengan bacaan yang betul dan bertajwid | |
3) Latih tubi membaca surah al-Qariah ayat 8-11 | |
4) Membaca ayat 1-11 secara kelas, kumpulan dan individu | |
5) Membuat kerja bertulis | |
Mengamalkan bacaan surah dalam solat | نيلاي مورني |
Buku teks jilid 1 dan lembaran kerja | بي.بي.عيم |
- 70% daripada murid berjaya membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
1C : 10.15 - 11.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
5.1.1) Adab sebelum makan dan minum | Standard Kandungan |
5.1.1) Menyatakan adab sebelum dan makan dan minum 5.1.2) Menyebut adab semasa makan dan minum 5.1.3) Menyenaraikan adab selepas makan dan minum 5.1.4) Mengenal pasti kelebihan beramal dengan adab makan dan minum 5.1.5) Menyatakan akibat tidak beramal dengan adab makan dan minum | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Menyatakan adab sebelum dan selepas makan dan minum dengan betul 2) Mengenal pasti kelebihan beramal dan akibat tidak beramal dengan adab makan dan minum | اوبجيكتيف |
1. Guru mempamerkan gambar makanan :AIR, NASI, IKAN dan BUAH | KAEDAH |
2. Guru bersoal jawab mengenai gambar yang dipamerkan dan mengaitkan jawapan murid dengan tajuk pelajaran | |
3. Guru menerangkan mengenai adab sebelum, semasa dan selepas makan | |
4. Membaca doa sebelum makan dan selepas makan secara kelas, kumpulan dan individu | |
5. Bersoal jawab mengenai kelebihan beramal dan kesan tidak beramal | |
6. Sumbang saran murid terhadap akibat tidak beramal dengan adab makan dan minum | |
1) Memadankan gambar dengan perkataan berkaitan adab sebelum, semasa dan selepas makan dan minum 2) Menyenaraikan 3 kelebihan dan 3 akibat tidak beramal dengan adab makan dan minum | PENTAKSIRAN |
Buku teks danBuku kerja | بي.بي.عيم |
- 55% daripada murid dapat menyatakan adab sebelum dan selepas makan dan minum dengan betul - 50% daripada murid dapat mengenal pasti kelebihan beramal dan akibat tidak beramal | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment