4C : 9.15 - 10.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
KHATAM AL-QURAN | بيدع |
SURAH IBRAHIM, JUZUK 13 | تاجوق |
(1) AYAT 1-13 (M/S:257-255) | كماهيرن |
Murid dapat membaca dengan betul dan lancar | اوبجيكتيف |
1) Guru memperdengarkan bacaan kepada murid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Murid mengikut bacaan guru (Baca Ikut Guru) | |
3) Murid yang lemah membaca Iqra' | |
4) Guru memperbetulkan bacaan murid | |
5) Talaqi Musyafahat | |
6) Membuat kerja bertulis | |
Mendalami maksud yang terkandung dalam AL-Quran | نيلاي مورني |
Mashaf Al-Quran Othmani | بي.بي.عيم |
- % daripada murid berjaya membaca dengan betul dan fasih | ايمڤق |
1C : 10.15 - 11.15 (ahad) | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Al-Quran (Iqra' 4 m/s: 11 - 15) | بيدع |
1.1) Bacaan 1.1.3 ) Membaca kalimah, potongan ayat dan ayat pendek mengandungi pelbagai baris | Standard Kandungan |
1.1.3.6 ) Membaca kalimah dan potongan ayat mengandungi nun sakinah dan mim sakinah (Iqra' 4: m/s 11-15 - Bacaan nun dan mim sakinah) | Standard Pembelajaran |
Murid dapat : 1) Mengenal dan mengecam kalimah mengandungi nun dan mim sakinah 2) Menyebut dan membaca kalimah | اوبجيكتيف |
1. Talaqi dan musyafahah | KAEDAH |
2. Latih tubi membaca kalimah | |
3. Baca ikut rakan | |
1) Warnakan kalimah mengandungi nun dan mim sakinah 2) Tasmik bacaan | PENTAKSIRAN |
Buku teks, Buku kerja dan kad kalimah | بي.بي.عيم |
% daripada murid dapat mengenal dan mengecam kalimah mengandungi nun dan mim sakinah % daripada murid dapat menyebut dan membaca kalimah | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment