4D:7.45 - 8.15 (27/9/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab menuntut ilmu | تاجوق |
Adab semasa di sekolah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan adab-adab di sekolah -Menerangkan harta benda sekolah yang patut dipelihara Aras 2:Menyatakan cara memelihara harta benda sekolah Aras 3:Menerangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | اوبجيكتيف |
1) Menulis adab-adab di sekolah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai harta benda yang terdapat di sekolah | |
3) Perbincangan cara memelihara harta benda sekolah | |
4) Membincangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | |
menjaga harta benda sekolah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 50% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah | ايمڤق |
4A:9.15 - 10.15/4B:11.45 - 12.45 (27/9/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan tilawah Al-Quran | بيدع |
Kefahaman surah al-Maauun | تاجوق |
Pengertian ayat 1-3 | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: Membaca dan menyatakan makna ayat 1-3 Aras 2: Menceritakan akibat orang yang mendustakan agama Aras 3: Menyebut kebaikan yang boleh dilakukan kepada rakan terutama kepada anak-anak yatim | اوبجيكتيف |
1) Membaca dan menghafaz ayat 1-8 dengan bacaan yang betul dan bertajwid | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Latih tubi membaca surah az-Zalzalah ayat 1-8 | |
Mengamalkan bacaan surah dengan fasih dan bertajwid | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4A - Guru praktikum (Ustaz Yusoff) 4B - Guru praktikum (Ustaz 'Ali) | ايمڤق |
1D:10.15 - 10.45 (20/9/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
AKIDAH | بيدع |
al-Asmaul Husna "Ar-Rahman" | تاجوق |
Pengertian, nikmat-nikmat kurniaan Allah, Kesan jika Allah tidak bersifat Maha pemurah dan tanda-tanda sifat Ar-Rahman Allah terhadap makhluk | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan erti Ar-Rahman -Menyatakan sifat Ar-Rahman Allah pada makhluknya Aras 2:Menyenaraikan sifat Ar-Rahman Allah terhadap makhluknya Aras 3:Menyatakan kesan jika Allah tidak bersifat Maha pemurah | اوبجيكتيف |
1) Penerangan pengertian Ar-Rahman | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai nikmat Allah yang dikurniakan kepada manusia | |
3) Membanding beza kurniaan Allah dengan pemberian manusia | |
4) Soal jawab mengenai gambar fenomena alam | |
5) Perbincangan mengenai kesan sekiranya Allah menarik nikmat dari makhluk | |
Bersyukur dengan nikmat Allah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-60% daripada murid dapat menyatakan pengertian Ar-Rahman dan memahami konsep Ar-Rahman dengan baik | ايمڤق |
1D:10.45 - 11.15 (20/9/2010) ISNIN | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan akhlak islamiah | بيدع |
Adab terhadap ibu-bapa dan keluarga | تاجوق |
Adab bergaul dengan rakan | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: i) Menyebut adab-adab bercakap dengan rakan ii) Mengamalkan adab bergaul dengan rakan Aras 2:Membaca adab-adab ketika bercakap dengan rakan Aras 3:Menyenaraikan adab bergaul dengan rakan | اوبجيكتيف |
1) Sumbang saran tentang adab bergaul dengan rakan | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Perbincangan mengenai adab bergaul dengan rakan | |
3) Membanding beza di antara adab yang baik dengan perlakuan yang buruk | |
4) Bercerita dan mendengar cerita tentang kebaikan kepada rakan | |
Menyayangi rakan | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-65% daripada murid dapat menyatakan adab-adab bergaul dengan rakan | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment