4B:8.15 - 8.45/4C:10.45 - 11.15 (26/9/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Adab dan Akhlak Islamiah | بيدع |
Adab menuntut ilmu | تاجوق |
Adab semasa di sekolah | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Menyatakan adab-adab di sekolah -Menerangkan harta benda sekolah yang patut dipelihara Aras 2:Menyatakan cara memelihara harta benda sekolah Aras 3:Menerangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | اوبجيكتيف |
1) Menulis adab-adab di sekolah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai harta benda yang terdapat di sekolah | |
3) Perbincangan cara memelihara harta benda sekolah | |
4) Membincangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | |
menjaga harta benda sekolah | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
4B - 70% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah 4C - 58% daripada murid dapat menyatakan adab-adab semasa di sekolah | ايمڤق |
1D:8.45 - 9.45 (26/9/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Asuhan Tilawah al-Quran | بيدع |
Membaca surah al-Ikhlas | تاجوق |
Surah al-Ikhlas ayat 1-4 | كماهيرن |
Murid dapat membaca ayat 1-4 surah al-Ikhlas dengan: Aras 1: Makhraj yang betul Aras 2: Betul dan fasih Aras 3: Bertajwid | اوبجيكتيف |
1) Talaqqi dan musyafahah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Membaca potongan ayat demi ayat | |
3) Latih tubi membaca ayat-ayat | |
4) Membaca secara kelas, kumpulan dan individu | |
5) Perbincangan hukum-hukum tajwid | |
6) Tasmik surah al-Falaq ayat 1-5 | |
Membaca surah al-Ikhlas dalam amalan harian | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
- 65% daripada murid dapat membaca ayat 1-4 dengan betul dan bertajwid | ايمڤق |
4A:11.45 - 12.15 (26/9/2010) AHAD | هاري/تاريخ/ماس/كلس |
Ulum as-Syariah (IBADAT) | بيدع |
SOLAT | تاجوق |
Syarat sah solat | كماهيرن |
Murid dapat: Aras 1: -Mengetahui tentang syarat sah solat -Menyatakan syarat sah solat Aras 2:Menyenaraikan syarat sah solat secara lisan dan tulisan Aras 3: -Menerangkan syarat sah solat secara terperinci | اوبجيكتيف |
1) Menulis adab-adab di sekolah | اكتيۏيتي / ستراتكي |
2) Sumbang saran mengenai harta benda yang terdapat di sekolah | |
3) Perbincangan cara memelihara harta benda sekolah | |
4) Membincangkan faedah beradab dan tidak beradab semasa di sekolah | |
sentiasa menjaga kebersihan diri, pakaian dan tempat | نيلاي مورني |
Buku teks | بي.بي.عيم |
-70% daripada murid dapat menyatakan syarat-syarat sah solat | ايمڤق |
No comments:
Post a Comment